,

The Beauty Of “Taman Harmoni Keputih Surabaya” That Used To Be A Garbage Dump

Processed with VSCO with e3 preset

Dear Reader and My Blogger Friends,

This place used to be the wasted and just a garbage dump, who can believe when you don’t come to get here and see with your own eyes. right now, even being a beautiful place. i thought it something a good progress from The Mayor of Surabaya to change this place as one of tourism place and being green all over. Actually there are still beautiful parks and new around Surabaya that is worth to be visited but another time i will show you here.

It’s Located at behind and next to The Health Center of Keputih. I say that, because behind it there’s a bamboo park which still the part of Keputih Park, like the pictures below and next to it some kind of flowers that growing nice.

Processed with VSCO with c1 preset

Jika kalian baru tahu tempat cantik ini, ini adalah tempat yang dulunya menjadi tempat pembuangan sampah di Surabaya. Ini sebagai suatu peningkatan bagi Wali Kota Surabaya yang bisa merubah suatu tempat yang dulunya dipandang sebelah mata menjadi tempat yang begitu indah seperti sekarang ini, sebenarnya masih ada banyak lagi taman yang baru dan cantik yang layak untuk dikunjungi di sekitar Surabaya, di lain hari aku akan tunjukan pada kalian.

Tempatnya sendiri berada di belakang dan samping Puskesmas Keputih Suarabya. aku mengatakan demikian karena dibelakangnya terdapat taman bambu yang masih menjadi bagian taman Keputih dan di sampingnya barulah berbagai macam tanaman yang berbunga dengan cantiknya.

Location : Jl. Keputih Tegal Timur No.241, Keputih, Sukolilo, Kota Surabaya, Jawa Timur, Indonesia

Thankyou For Reading and Keep exploring beautiful places around you!

Cikitabooks       Twitter       Instagram       Goodreads

Xx, The Black Veil One

 

Leave a comment


Website Powered by WordPress.com.